Notikumu kalendārs

    Jūlijs    

Jaunumi

Sākas būvdarbi uz ceļa Dagda–Aglona pie Aglonas

15.04.2020, 10:27

 

Sākas seguma atjaunošanas darbi uz autoceļa Dagda–Aglona (P60) posmā no Biržkalna ezera līdz Aglonai (28,06.-35,26. km). Šonedēļ tur ir ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h.

 

Būvdarbi paredz seguma iesēdumu remontu un profila labošanu, ko noslēgs ar izlīdzinošās asfalta kārtas ieklāšanu. Sakārtos arī ūdens novades sistēmu – noņems apaugumu, iztīrīs grāvjus.

 

Būvdarbus veic SIA YIT Infra Latvija par līgumcenu 1,27 miljoni eiro (ar PVN). Līdz augustam ceļa remontu plāno pabeigt.

 

Sākas būvdarbi uz diviem tiltiem Madonas novadā

 

Sākusies tilta pār Aronu pārbūve uz autoceļa Trušļi–Mārciena (V895) tā 4,62. kilometrā Mārcienā. Šonedēļ ceļš ir sašaurināts ar vadstatņiem un sākta apbraucamā ceļa un tilta izbūve.

 

Būvdarbi paredz pilnībā demontēt esošā tilta laiduma konstrukciju un balstus. Tā vietā izbūvēs vienlaiduma monolīta dzelzsbetona plātnes tiltu ar izceltu ietvi vienā pusē. Esošais tilts būvēts 1964. gadā. 

 

Būvdarbus veic SIA Rīgas tilti par līgumcenu 446,2 tūkstoši eiro (ar PVN). Finansējums – no valsts budžeta. Plānots, ka pārbūve tiks pabeigta vēl šajā būvdarbu sezonā.

 

Savukārt atjaunošanas darbi sākti tiltam pār Kuju uz autoceļa Madona–Varakļāni (P84) 13,94. kilometrā Praulienas pagastā. Jau šonedēļ braukšanas ātrums tilta pieejās ir noteikts 70, 50 un 30 km/h. Satiksme pār tiltu tiek organizēta pa vienu braukšanas joslu ar luksoforu palīdzību.

 

Darbi paredz trīs laidumu tilta brauktuves segas konstrukciju nojaukt līdz pat sijām un malējās sijas demontēt. Veiks laiduma konstrukcijas un balstu remontu, izbūvēs jaunu hidroizolāciju un pārejas plātnes. Nostiprinās tilta nogāzes, bet uz paša tilta un tā pieejās ieklās asfalta segumu un uzstādīs jaunas drošības barjeras. Tilts būvēts 1969. gadā un atjaunošanu līdz šim nav pieredzējis.

 

Šos būvdarbus veic SIA Viadukts par līgumcenu 409,5 tūkstoši eiro (ar PVN). Arī šī tilta atjaunošanu finansē no valsts budžeta un plānots pabeigt šoruden.

 

 

 

Informāciju sagatavoja VAS Latvijas Valsts ceļi

Komunikācijas daļa

Lasīt vairāk...

Zemkopības ministrija sniedz plašu atbalstu 45,5 miljonu eiro vērtībā lauksaimniekiem un pārtikas ražotājiem Covid-19 izraisītās krīzes laikā

14.04.2020, 15:15

 

Šī gada 14. aprīlī valdība apstiprināja Zemkopības ministrijas (ZM) izstrādātos normatīvus, kas paredz no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” sniegt atbalstu 45,5 miljonu eiro vērtībā lauksaimniekiem un pārtikas ražotājiem. Noteikumi nosaka kārtību, kādā administrē un uzrauga ārkārtas atbalsta pasākumus lauksaimniecības un pārtikas nozarē saistībā ar Covid-19 izplatības negatīvo ietekmi.

 

Zemkopības ministrs Kaspars Gerhards: “Valsts atbalsts lauksaimniecības un pārtikas ražošanas nozarēm ir būtisks un atsevišķos gadījumos krīzes situācijā var būt pat izšķirošs – tieši tādēļ esam jau savlaicīgi veikuši visas iespējamās darbības, lai nodrošinātu ne vien pilnvērtīgu komunikāciju starp ministriju un nozaru pārstāvjiem, bet arī operatīvu problēmjautājumu risināšanu. Izvērtējot situāciju nozarē, Zemkopības ministrijas izstrādātajos normatīvos paredzēta atbalsta sniegšana Latvijas lauksaimniekiem un pārtikas ražotājiem 45,5, miljonu eiro apmērā. Taču jāuzsver, ka katrs pieteikums atbalsta saņemšanai tiks skrupulozi izvērtēts, nodrošinot atbalsta piešķiršanas caurspīdīgumu.

 

Daudzas valstis, kurās ieviesti dažādi ierobežojoši pasākumi Covid-19 vīrusa izplatības dēļ, ir tirdzniecības partneri Latvijas lauksaimniecības un pārtikas eksportā. Latvijas lauksaimniecības un pārtikas nozare ir neto eksportētāja, tādēļ eksporta tirgus pieejamība nozarei ir ļoti būtiska, un to zaudējums var dot smagu triecienu visai lauksaimniecības un pārtikas nozarei visos tās posmos, sākot no gatavā produkta realizācijas un beidzot ar primārajiem ražotājiem.

 

  •  

 

 

Operatīvā informācija no lauksaimniecības, pārtikas un tirdzniecības nozarē iesaistītajiem uzņēmumiem liecina, ka lauksaimniecības un pārtikas uzņēmumi jau sastopas ar noieta tirgus samazināšanos, apgrūtinātiem kravu pārvadājumiem un tirdzniecības partneru sadarbības atteikumiem, importa izejvielu (iepakojuma u.tml.) sagādes grūtībām, produktu uzkrāšanos, un naudas plūsmas grūtībām. Pārtikas uzņēmumus papildus eksporta grūtībām ietekmē arī pieprasījuma samazinājums pēc pārtikas precēm vietējā tirgū, īpaši viesnīcu, restorānu un sabiedriskās ēdināšanas nozarē, tādējādi uzņēmumiem palielinājušies pārtikas preču krājumi un samazinājies apgrozījums. Situācijai šādi turpinot attīstīties, sagaidāma pieprasījuma mazināšanās pēc lauksaimniecības primārajiem produktiem (piena, gaļas, graudiem) un, līdz ar to, šo produktu iepirkuma cenu un apjoma samazināšanos no ražotājiem (lauksaimniekiem).

 

Jau šobrīd ir skaidri redzams pārtikas eksporta kritums vairākās lauksaimniecības nozarēs, piemēram, svaigu olu eksports sarucis par 30% un vārītu olu eksports sarucis par 20%, savukārt svaiga piena iepirkuma cena samazinājusies pat par 15%! Tie ir tikai daži piemēri, kas uzskatāmi iezīmē pārtikas produktu pieprasījuma ievērojamo kritumu, kas negatīvi atspoguļojas lauksaimnieku un pārtikas ražotāju finanšu rādītājos. Tādēļ ir būtiski iespējami savlaicīgi nodrošināt valsts atbalsta iespējas, lai šo krīzi Latvijas lauksaimnieki varētu pārvarēt iespējami veiksmīgi, arī turpmāk nodrošinot nepārtrauktu pārtikas pieejamību Latvijas iedzīvotājiem,” norādīja ministrs Kaspars Gerhards.

 

Piemēram, lielākā daļa Latvijas piena ražotāju svaigpienu tieši vai netieši piegādā eksportējošiem piena pārstrādes uzņēmumiem. Liellopu gaļas ražošanas nozare Latvijā izteikti balstās uz dzīvu liellopu eksportu, kas šobrīd ir būtiski traucēts loģistikas plūsmas problēmu dēļ. Tāpat arī vairāku ES dalībvalstu tirgi, kur līdz šim ir eksportētas Latvijā ražotās olas, ir aizvērti un jaunus noieta tirgus pašlaik ir gandrīz neiespējami atrast. Savukārt izglītības iestāžu slēgšana ārkārtējās situācijas laikā ir radījusi pēkšņas un būtiskas problēmas šo iestāžu ēdināšanas uzņēmumiem, jo nebija iespējams izlietot piegādātos produktus, no kuriem lielai daļai ir īss derīguma termiņš un tos nevar uzglabāt. Arī lauksaimniekiem, īpaši dārzeņu audzētājiem, kuri piegādāja savus produktus šiem ēdināšanas uzņēmumiem, izglītības iestāžu slēgšana radījusi problēmas ar produkcijas krājumu izveidošanos.

 

MK noteikumi “Kārtība valsts atbalsta piešķiršanai, administrēšanai un uzraudzībai lauksaimniecības un pārtikas nozarē saistībā ar Covid-19 izplatības negatīvo ietekmi” sagatavots, lai sniegtu finansiālu atbalstu 35,5 milj. eiro apmērā primārajiem lauksaimniecības ražotājiem, lauksaimniecības un pārtikas pārstrādes uzņēmumiem, kā arī uzņēmumiem un iestādēm, kas sniedz ēdināšanas pakalpojumus izglītības iestādēs.

 

Noteikumu projekts paredz 3 atbalsta pasākumus:

  1. Vienreizējs atbalsts ienākumu stabilizēšanai paredzēts atsevišķu lopkopības nozaru lauksaimniekiem, kas nodarbojas ar piena ražošanu, gaļas liellopu un nobarojamo cūku audzēšanu, bet tikai tajā gadījumā, ja nozares ieņēmumi periodā no 2020. gada aprīļa līdz jūnijam mēnesim samazināsies par 20 % salīdzinājumā ar noteikto atsauces periodu.

Šajā gadījumā lēmumu par atbalsta piemērošanu pieņems Zemkopības ministrija, publicējot līdz 2020. gada20. jūlijam oficiālajā laikrakstā «Latvijas Vēstnesī» informāciju par nozares ieņēmumu samazinājuma apmēru.

Piena lopkopībai atbalsta apmērs tiek paredzēts 12,5 milj. eiro apmērā. Par slaucamo govi lauksaimnieks varēs saņemt ne vairāk kā 86 eiro, ja tā ganāmpulkā attiecīgā periodā ir ne mazāk kā trīs govis un piens ir piegādāts pirmajam pircējam.

Savukārt par 6-16 mēnešu vecu gaļas un piena šķirņu vai to krustojumā iegūtuliellopu varēs saņemt atbalstu, ja tas no saimniecības pārdots periodā no 2020. gada aprīļa līdz jūnijam. Atbalsta kopējais apmērs 3 milj. eiro, bet par gaļas un gaļas šķirņu krustojuma liellopu ne vairāk kā 137 eiro un par piena šķirnes un piena-gaļas šķirņu krustojuma bulli ne vairāk kā 96 eiro.

Par nobarojamo cūku varēs saņemt atbalstu, ja tā periodā no š.g. 2020. gada aprīļa līdz jūnijam realizēta kautuvei vai nosūtīta uz kautuvi kaušanai. Atbalsta kopējais apmērs 3,5 milj. eiro, bet ne vairāk kā 22,15 eiro par nobarojumu cūku.

 

  1. Vienreizējs atbalsts tiek paredzēts skolu ēdinātājiem un dārzeņu ražotājiem par ārkārtējās situācijas laikā neizlietotiem pārtikas produktiem, kas bija paredzēti ēdināšanas nodrošināšanai bērnudārzos un skolās un kurus nebija iespējams šim mērķim izlietot. Atbalsta kopējais apmērs 2,5 milj. eiro.

Skolu ēdinātāji varēs pretendēt uz atbalstu uz par produktiem, kuru derīgu termiņš ir līdz 2 mēnešiem, šos produktus iznīcinot vai bez maksas izplatot labdarības organizācijām, veco ļaužu pansionātiem u.c.

Savukārt dārzeņu ražotāji varēs pretendēt uz atbalstu par tiem produktiem bez maksas izplatītiem produktiem labdarības organizācijām u.c., kurus bija paredzēts piegādāt bērnudārziem un skolām.

 

  1. Atbalsts tiks paredzēts gatavās pārtikas produkcijas krājumu izmaksu pieauguma un apgrozījuma samazinājuma radīto grūtību mazināšanai pārtikas preču ražotājiem un primārajiem ražotājiem, kas nesaņem iepriekšminētos atbalstus.

Atbalstu varēs piešķirt, ja pretendentam 2020. gada martā, aprīlī, maijā un jūnijā nerealizētu preču krājumi pieauguši par 25 % vai neto apgrozījums samazinājies par 25 %, salīdzinot ar atbilstošo laikposmu 2019. gadā. Atbalsts tiks pārrēķināts 20 % apmērā vai nu no preču krājumu vērtības pieauguma, vai apgrozījuma samazinājuma apmēra.

Atbalstu nepiešķirs atbalsta pretendentam, ja tas bija nonācis finanšu grūtībās līdz 2019. gada 31. decembrim.

 

Maksimālais atbalsta apjoms kopā ar citiem Covid-19 atbalstiem vienam pārtikas ražošanas uzņēmumam nedrīkstēs pārsniegt 800 tūkst. eiro, vienam primāro produktu ražošanas uzņēmumam, t.sk. lauksaimniekam, - ne vairāk kā 100 tūkst. eiro, bet vienam zivsaimniecības un akvakultūras uzņēmumam – ne vairāk kā 120 tūkts. eiro.

 

Jautājumu gadījumā par augstākminētajiem atbalsta veidiem lūgums sazināties ar ZM Tirgus un tiešā atbalsta departamentu, zvanot 26551974 vai rakstot uz Zigmars.Kikans@zm.gov.lv.

 

Grozot MK noteikumus par valsts un ES atbalsta piešķiršanu ražas, dzīvnieku un augu apdrošināšanai 2014.–2020. gada plānošanas periodā 5 miljoni eiro paredzēti primārajiem lauksaimniecības produkcijas ražotājiem, lai nodrošinātu lauku saimniecību riska pārvaldību un nepārtrauktu pārreju uz jauno ES 2021.-2027. gada plānošanas periodu.

Jautājumu gadījumā par šo atbalstu lūgums sazināties ar ZM Lauku attīstības atbalsta departamentu, zvanot 67027301 vai rakstot uz Ligija.Ozolina@zm.gov.lv.

 

Savukārt grozot MK noteikumus par valsts un ES atbalsta piešķiršanas kārtību investīciju veicināšanai lauksaimniecībā 5 miljoni eiro paredzēti primārajiem lauksaimniecības produkcijas ražotājiem, atzītajām kooperatīvajām sabiedrībām un pārtikas ražošanas uzņēmumiem, lai nodrošinātu uzņēmumu likviditāti un saglabātu naudas plūsmu, kas ļaus sekmīgi īstenot Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam sāktos investīciju projektus un mazinās finansiālo slogu lauku saimniecībām un uzņēmumiem.

Jautājumu gadījumā par šo atbalstu lūgums sazināties ar ZM Lauku attīstības atbalsta departamentu, zvanot 67027121 vai rakstot uz Linda.Voica@zm.gov.lv.

 

Ministru kabineta noteikumi “Kārtība valsts atbalsta piešķiršanai, administrēšanai un uzraudzībai lauksaimniecības un pārtikas nozarē saistībā ar Covid-19 izplatības negatīvo ietekmi”, “Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumos Nr. 59 “Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā””, “Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 25. augusta noteikumos Nr. 492 “Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu ražas, dzīvnieku un augu apdrošināšanai 2014.–2020. gada plānošanas periodā”” stāsies spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

_____________________________

Informāciju sagatavoja: Dagnija Muceniece,

Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja

Lasīt vairāk...

Higiēnas ieteikumi iedzīvotājiem

14.04.2020, 10:27

Palīdzība bērniem un ģimenei nedrošā situācijā

14.04.2020, 10:25

IEDZĪVOTĀJU IEVĒRĪBAI!

08.04.2020, 15:49

 

Riebiņu novada dome informē, ka no 14. aprīļa katru dienu no plkst. 9:00 līdz 12:00 Riebiņu novada domes kasē pieņems skaidrs naudas maksājumus par pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem un citus maksājumus.

 

Taču vienlaikus atgādinām, ka iepriekšminētā kārtība attiecas tikai uz tiem iedzīvotājiem, kuriem nav iespējams norēķināties, izmantojot bezskaidras naudas norēķinu kārtību.

 

Maksājumus iespējams veikt uz šādiem Riebiņu novada  domes kontiem:

 

AS SEB banka,  konts LV12UNLA0050005638857

AS SWEDBANK, konts LV36HABA0551044220117

 

Paldies par sapratni, cienīsim viens otru!

Lasīt vairāk...

Uz nenoteiktu laiku atcelts autobusa maršruts

08.04.2020, 14:45

 

Ņemot vērā valstī izsludināto ārkārtas situāciju Covid-19 vīrusa izplatības ierobežošanai, Riebiņu novada dome informē, ka uz nenoteiktu laiku ir pārtraukta autobusa kustība maršrutā Stabulnieki – Dravnieki – Sīļukalns – Galēni – Meža Trūpi – Preiļi. 

 

Par jebkurām izmaiņām vai papildus informāciju iepriekšminētā maršruta kustības grafikā iedzīvotājus aicinām pārliecināties pašvaldības vietnē www.riebini.lv vai pagastu teritoriālajās pārvaldēs.

Lasīt vairāk...

Zemkopības ministrs Kaspars Gerhards: šobrīd izvēlēties vietējo ražotāju produkciju ir tik svarīgi kā vēl nekad

08.04.2020, 14:37

 

Zemkopības ministrs Kaspars Gerhards aicina Latvijas iedzīvotājus pavadīt Lieldienu svētku dienas senču tradīcijās, izvēloties vietējo lauksaimnieku un ražotāju produkciju svētku galdam, vienlaikus ievērojot arī valstī noteiktos ārkārtējās situācijas ierobežojumus.

 

Zemkopības ministrs Kaspars Gerhards: “Ārkārtējā situācija valstī līdz ar vīrusa COVID-19 ierobežošanai noteiktajiem pasākumiem sagādā ievērojamas neērtības kā iedzīvotājiem, tā arī sarežģītus izaicinājumus un grūtības pašmāju lauksaimniekiem un ražotājiem. Ir svarīgi ne vien ievērot pašizolāciju un sociālo distancēšanos, bet arī savās ikdienas gaitās sniegt tik ļoti nepieciešamo atbalstu pašmāju lauksaimniekiem un uzņēmējiem. Izvēloties Latvijas vietējo produktu, ikviens iedzīvotājs ir daļa no nozīmīga atbalsta pašmāju olu, piena, gaļas, graudu, dārzeņu un citu nozaru ražotājiem. Tādēļ, tuvojoties svētku dienām, aicinu ikvienu iedzīvotāju izvēlēties tieši Latvijā ražotus produktus – jo vairāk savā pārtikas grozā un arī uz svētku galda liekam Latvijas produktus, jo lielāku kopēju atbalstu mēs spējam sniegt kā lauksaimniecības nozarēm, tā arī valstij kopumā!

 

Ministrs uzsver, ka sabiedrības atbalsts pašmāju ražotājiem ir īpaši svarīgs ārkārtējās situācijas laikā – tas ir atbalsts lauksaimniekiem, ražotājiem un vietējiem uzņēmējiem, kas nodrošina sabiedrību ar pārtikas produktu pieejamību. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka katrs Latvijas produkts, kuru iedzīvotāji izvēlas importa preču vietā, ir atbalsts arī valsts tautsaimniecībai kopumā: “Jo vairāk mēs kā sabiedrība spēsim atbalstīt vietējos ražotājus, jo vairāk noturēsim Latvijas iedzīvotāju samaksātos līdzekļus valsts ekonomikā. Tas ir kvalitatīvs vietējais produkts cilvēkiem, tā ir darbavietu saglabāšana un nodrošināšana, kā arī nodokļi valsts budžetā, kurus iespējams izmantot valstiski nozīmīgiem pasākumiem – arī atbalsta mehānismiem visdažādākajām nozarēm un iedzīvotājiem kopumā kā šodien tā arī nākotnē.”

 

COVID-19 krīzes laikā  arī lauksaimniecības un pārtikas preču ražotāji izjūt papildu grūtības, ko izraisa pasaulē ieviestie pasākumi vīrusa izplatības ierobežošanai. Jau kritiska situācija vērojama olu ražošanā un piena pārstrādē. Olu sektorā Latvijā ražotāji nodrošina 160% no vietējā patēriņa apjoma, tādēļ izmaiņas ES tirgū (pieprasījuma samazinājums) rada tūlītēju negatīvu ietekmi. Olu ražotāji informē, ka būtiski samazinājies pieprasījums pēc olu pārstrādes produktiem, jo tie visvairāk bija pieprasīti viesmīlības nozarē, samazinās arī olu realizācijas iespējas ES dalībvalstīs dēļ ieviestajiem ierobežojumiem. Tieši tāpēc Lieldienu svētku dienās un arī turpmāk, pērkot drošu un kvalitatīvu Latvijas produkciju – vietējo ražotāju olas, ikviens sniedz nozīmīgu atbalstu gan ražotājiem, gan valsts ekonomikai.

 

Latvijas Olu un putnu gaļas ražotāju asociācijas izpilddirektore Anna Ērliha: “Šis ir ļoti neparasts laiks – pilns izaicinājumu un iespēju. Kā nekad šobrīd redzams, cik liela loma ir katrai mūsu izvēlei, tāpēc aicinu iegādāties Latvijā ražotas olas, gaļu uz dārzeņus! Pasūtiet no zemniekiem, pērciet lielveikalos vai mazajos pašu ražotāju veikaliņos, bet  galvenais – izvēlieties vietējo cilvēku audzēto un saražoto. Turklāt Lieldienas ir tas laiks, kad olu patēriņš mājsaimniecībās ievērojami pieaug, tādēļ katra iedzīvotāja izvēle, kas tiek izdarīta par labu tepat Latvijā ražotām olām un to pārstrādes produktiem, ir nozīmīgs atbalsts olu ražotājiem. Tā ir palīdzīga roka, kas šajā vispasaules krīzes situācijā ir patiesi vitāli svarīga!

 

Piena produktu nozarē, kur gadā saražojam produktus 138% apmērā no vietējā patēriņa apjoma, krīzes laikā grūtības rada eksportam paredzētās produkcijas realizācija, īpaši sieram un piena pulverim. Tādējādi pārstrādes uzņēmumiem nerealizējamo produktu krājumu veidošanās rada papildu izmaksas un tas nozīmē gan līdzekļu iesaldēšanu, gan apgrozāmo līdzekļu trūkumu. Tāpat par grūtībām ziņo piena ražotāji (lauksaimnieki) – Zemkopības ministrija saņem informāciju par svaigpiena iepirkuma cenu samazinājumu, kas negatīvi ietekmē saimniecību ieņēmumus.

 

Zemkopības ministrija aicina ikvienu iedzīvotāju izvēlēties vietējos produktus, kā arī motivēt savus ģimenes locekļus, draugus un paziņas iegādāties tieši pašmāju produkciju, izmantojot arī tēmturi sociālajos tīklos – #AtbalstiVietējo, vienlaikus neaizmirstot arī par sociāli atbildīgas rīcības vēstnesi-tēmturi #PaliecMājās.

 

Jau ziņots, ka aprīļa sākumā zemkopības ministrs Kaspars Gerhards aizvadīja diskusiju ar pārtikas preču mazumtirdzniecības ķēžu pārstāvjiem, kā arī lauksaimniecības kooperatīvu un citu lauksaimnieku organizāciju pārstāvjiem, apspriežot Latvijā ražotās produkcijas realizācijas iespēju paplašināšanu, tostarp Latvijas dārzeņu un augļu nepārtrauktu pieejamību veikalos gan šobrīd – ārkārtējās situācijas laikā, gan arī turpmāk. Tikšanās laikā pārtikas tirgotāji norādīja, ka atzinīgi vērtē Latvijas lauksaimniecības kooperatīvus kā savus patstāvīgos tirdzniecības partnerus iedzīvotāju nodrošināšanā ar vietējiem dārzeņiem. Savukārt lauksaimnieku organizāciju pārstāvji vērsa uzmanību uz to, ka ir gatavi paplašināt savās saimniecībās dārzeņu audzēšanu, ja tiks panākta vienošanās ar pārtikas veikaliem par izaudzētās ražas  īpatsvara palielināšanu to plauktos. Veiksmīgas  sadarbības rezultātā dārzeņu audzētāji nepārtraukti piegādās veikaliem Latvijas lauksaimnieku dārzos un laukos augušus dārzeņus un augļus. Savukārt tirdzniecības uzņēmumiem ir svarīgi, lai Latvijas dārzeņi un augļi būtu augstvērtīgi un pircēji labprāt tos iegādātos.

_____________________________

Informāciju sagatavoja: Santa Vaļuma,

Zemkopības ministra padomniece

Lasīt vairāk...

Turpinām atbalstīt iedzīvotājus elektronisko saziņas rīku izmantošanā

08.04.2020, 10:37

 

Šobrīd, kad valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija un tiek piemēroti pasākumi saistībā ar COVID-19 vīrusa izplatības ierobežošanu, t.sk. daudzi pakalpojumi ir pieejami tikai digitāli, valsts iestāžu un pašvaldību darbinieku zināšanas un prasmes par digitālajiem risinājumiem ir ļoti noderīgas un nepieciešamas ikvienam sabiedrības loceklim. Līdz ar to aicinām Jūs palīdzēt un sniegt konsultācijas saviem klientiem, kolēģiem un līdzcilvēkiem par iespējām sazināties ar valsti un saņemt pakalpojumus digitāli.

 

Atgādinām vien par dažām iespējām, ko aicinām izmantot, lai formalitātes ar valsti varētu kārtot attālināti. Minēto digitālo iespēju un risinājumu izmantošana būtiski atvieglo gan saziņu ar valsts pārvaldes iestādēm, gan arī pakalpojumu saņemšanu, nedodoties uz iestādēm klātienē.

 

Vietne mana.latvija.lv

Vietnē atradīsi informāciju par pakalpojumiem un e-pakalpojumiem 45 dzīves situāciju atrisināšanā (tai skaitā vairāk kā 50 dažādu e-pakalpojumu izpildes video pamācības un shēmas), informāciju par to, kas ir e-adrese, kā arī citus noderīgus informatīvos materiālus, ko vari izmantot komunikācijā ar cilvēkiem.

 

Portāls Latvija.lv – valsts pārvaldes pakalpojumu portāls!

 

Portālā Latvija.lv pieejami vairāk kā 700 valsts un pašvaldību iestāžu e-pakalpojumi, kuru izmantošana sniedz iespēju vēlamo pakalpojumu saņemt vai pieteikt attālināti, nedodoties uz iestādi klātienē.

 

Personas apliecība (eID karte) un e-paraksts

Attēlu rezultāti vaicājumam “eID karte”Ja personai ir:

  • eID karte ar aktivizētu e-parakstu (izsniegti PIN kodi);
  • mobilā lietotne «eParaksts mobile» (identitātes apliecināšanai) un «eParakstsLV» (dokumentu e-parakstīšanai);
  • «eParaksts» karte (juridiskām personām un iestādēm)

šos rīkus var izmantot, lai:

  • saņemtu e-pakalpojumus, kuru izpildei nepieciešama autentifikācija;
  • parakstītu dokumentus ar drošu elektronisko parakstu (piemēram, līgumus ar atkritumu apsaimniekotāju, pieteikumus skolai u.c.). Uzzini vairāk tīmekļa vietnē www.eparaksts.lv.

 

A close up of a signDescription automatically generatedOficiālā elektroniskā adrese jeb e-adrese

Portālā Latvija.lv ikvienam e-adreses lietotājam ir drošs konts, kas nodrošina oficiālo ziņojumu no valsts iestādēm saņemšanu un glabāšanu. Tā ir iespēja no jebkuras vietas pasaulē visu saziņu ar valsts un pašvaldību iestādēm veikt elektroniski un vienuviet – savā e-adresē.

Informācija (tai skaitā video pamācības):

 

Vienotie klientu apkalpošanas centri

Valstī darbojas 117 valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri, kuros iespējams saņemt atbalstu un palīdzību e-pakalpojumu izmantošanā, kā arī e-adreses izveidē.

Šobrīd aicinām ar vienotajiem klientu apkalpošanas centriem sazināties telefoniski vai elektroniski, jo klientu apkalpošana klātienē netiek nodrošināta.

Kontaktinformācija pieejama:  www.latvija.lv/lv/pakalpojumucentri.

Atceries par drošības pasākumiem digitālajā vidē!  

Izmanto privāto pārlūkošanu, dzēs pārlūkošanas vēsturi, dzēs lejupielādētos failus no publiskiem datoriem pēc e-risinājumu izmantošanas, nesaglabā ievadītās paroles pārlūkprogrammā un, beidzot darbu sistēmās, atslēdzies no tās.

 

Vairāk informācijas vari atrast vietnē mana.latvija.lv.

Aicinām Jūs palīdzēt un sniegt atbalstu, konsultējot savus klientus, kolēģus un līdzcilvēkus par iespējām sazināties ar valsti un saņemt pakalpojumus digitāli!

 

Darot digitāli, mēs spējam paveikt vairāk!

Lasīt vairāk...

Latvijas Bīskapu konference aicina atbalstīt draudzes

07.04.2020, 11:17

 

Laikā, kad dalība dievkalpojumos iespējama tikai neklātienē, Romas katoļu Baznīcas Latvijā bīskapu konference lūdz ticīgos neaizmirst par savām draudzēm un iespēju robežās turpināt tās finansiāli atbalstīt.

 

Bīskapi publicējuši šādu vēstījumu. Šajā pārbaudījumu laikā mēs spēcīgi izjūtam, cik dārga mums katram ir draudze, kas ir kā otrā ģimene, kurā mēs kopīgi ejam savas dzīves garīgo svētceļojumu. Pašlaik nav skaidrs, cik ilgs būs nošķirtības laiks. Mūsu draudzes prāvesti katrs pēc savām iespējām centīsies nodrošināt mūsu garīgo aprūpi un, izmantojot modernās tehnoloģijas, dos mums garīgo barību. Būsim solidāri un vienoti, atbalstot mūsu draudzi un tās ganus ar lūgšanām un svētdienas ziedojumu. Rūpēsimies par to, lai pēc šī nošķirtības laika mums būtu vieta, kur atgriezties. Ziedojumus aicinām ieskaitīt draudžu kontos vai, ja draudzei nav sava konta, tad tās draudzes kontā, kuras prāvests apkalpo šo draudzi.

 

VIDSMUIŽAS ROMAS KATOĻU DRAUDZE
Bērzu iela 2, Galēnu pag., Riebiņu nov., LV-5311 
Norēķinu konts: SEB banka UNLALV2X
LV79UNLA0055000537609
Reģ. Nr. 90000471542


===============================================
RIEBIŅU ROMAS KATOĻU DRAUDZE 
Saules iela 13, Riebiņu pag., Riebiņu nov., LV-5326 
Norēķinu konts: SEB banka UNLALV2X
LV37UNLA0055000537492
Reģ. Nr. 90000471449


===============================================
PIENIŅU SVĒTĀ JĒZUS SIRDS ROMAS KATOĻU DRAUDZE

SEB BANKA 

Norēķinu konts:

LV32UNLA0050007217463

 

===============================================
Rušonas Svētā Erceņģeļa  Miķeļa Romas katoļu draudze

Reģ.Nr. 90000444188

SEB BANKA 

Konta Nr. LV48 UNLA 0050 0074 3552 2

Lasīt vairāk...

Aicinām piedalīties pētījumā par sabiedrības iesaisti atkritumu apsaimniekošanā

07.04.2020, 11:03

 

Labdien! Šobrīd studēju Latvijas Universitātē, un saistībā ar bakalaura darba izstrādi veicu pētījumu par sabiedrības iesaisti atkritumu apsaimniekošanā Dienvidlatgales un Ziemeļvidzemes atkritumu apsaimniekošanas reģionos.

 

Dažādi ierobežojumi ikdienas dzīvē nereti atstāj mums tikai tās izvēles iespējas, kuras bija nepieciešams atrast jau sākumā. Tāpat arī karantīnas un pašizolācijas laikā cilvēki arvien vairāk pārdomā savas ikdienas rīcības un uzvedību dažādās dzīves jomās.

 

Neskatoties uz dažādajiem mērķiem sadzīves atkritumu jomā, kurus noteikusi Eiropas Savienība, Latvijas valdība un citas institūcijas, svarīgs ir katrs centiens, kas palīdz Latvijas iedzīvotājiem aizdomāties par to, ka "Latvijas kā zaļas valsts" attīstība ir atkarīgā arī no tā, kā attīstīsies mūsu atkritumu apsaimniekošanas paradumi.

 

Pētījuma īstenošanai esmu izstrādājusi aptauju novada iedzīvotājiem par sadzīves atkritumu apsaimniekošanas paradumiem. Lai šī anketa sasniegtu savus respondentus, vēlos lūgt jūsu pašvaldība atbalstu - dalīšanos ar anketas saiti (https://forms.gle/Unar8dTxWrRyACzD6) jūsu novada Facebook lapā un/vai mājas lapā. Pēc pētījuma izstrādes beigām labprāt nosūtīšu jums šī pētījuma rezultātus. Paldies jau iepriekš!

 

Cerot uz sadarbību,

Karīna Ješkina,

LU Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultātes studente

Lasīt vairāk...

Pirms došanās pie ārsta, iedzīvotājiem ir jāsazinās un jāvienojas par pakalpojuma saņemšanas kārtību

07.04.2020, 10:50

 

Ņemot vērā epidemioloģisko situāciju valstī, lai pasargātu pacientus un mediķus no iespējamas inficēšanās ar COVID-19, Nacionālais veselības dienests atkārtoti aicina iedzīvotājus gadījumos, kad nepieciešama medicīniska palīdzība, vispirms sazināties ar ģimenes ārstu vai ārstniecības iestādi telefoniski vai elektroniski. Uz ārstniecības iestādi vai pie ģimenes ārsta bez iepriekšēja pieraksta doties nedrīkst, tostarp gadījumos, ja ir ģimenes ārsta nosūtījums pie speciālista!

 

 

Jau vēstīts, ka, pamatojoties uz veselības ministres Ilzes Viņķeles 25.marta rīkojumu, valstī līdz ārkārtējās situācijas beigām ir daļēji ierobežoti veselības aprūpes pakalpojumi gan valsts, gan privātajās ārstniecības iestādēs un turpmāk nodrošināta neatliekamā medicīniskā un akūtā palīdzība, tai skaitā izmeklējumi un konsultācijas, tādējādi neierobežojot pacienta iespējas saņemt palīdzību, piemēram, pēkšņu sāpju gadījumā. Tāpat netiek atceltas onkoloģiskās, dzīvību glābjošas, kā arī tādas operācijas, kuru atcelšanas rezultātā var iestāties invaliditāte. Nepieciešamo palīdzību saņems arī grūtnieces, “zaļā koridora” pacienti, HIV/AIDS un tuberkulozes un citi pacienti. Ārstniecības iestādei izvērtējot, iespēju robežās konsultācijas tiks sniegtas attālināti.

 

Iedzīvotāji tiek aicināti pirms došanās saņemt veselības aprūpes pakalpojumu sazināties ar ārstniecības iestādi par pakalpojuma saņemšanas kārtību. Zvanot vai sūtot e-pastu, jānorāda nepieciešamais pakalpojums, pieejamais nosūtījumus (papīra formātā vai E-veselības portālā) un jāinformē par savām sūdzībām. Ārstniecības iestāde, izvērtējot pacienta stāvokli, pieņems lēmumu vai sniegt pakalpojumu klātienē, vai nodrošināt attālinātu konsultāciju, vai pakalpojuma saņemšanu atlikt uz vēlāku laiku.

 

Ja pacientam tiek noteikta klātienes vizīte, tad precīzi jāierodas norādītajā laikā, tādējādi izvairoties no saskarsmes ar citiem pacientiem, piemēram, uzgaidāmajās telpās.

 

Informācija par veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem ārkārtas situācijas laikā pieejama vietnē www.rindapiearsta.lv. Ar apzīmējumu “IR” norādīti ārstniecības pakalpojumu sniedzēji, kas nodrošina pakalpojumu saņemšanu ārkārtas situācijas laikā, savukārt ar apzīmējumu “NAV” - ārstniecības pakalpojumu sniedzēji, kas savu darbību uz ārkārtējās situācijas laiku ir pārtraukuši.

 

Nacionālais veselības dienests aicina iedzīvotājus rīkoties atbildīgi, ievērojot veselības nozares speciālistu un Slimības un profilakses kontroles centra norādījumus.

 

 

 

 

 

Informāciju sagatavoja:
Ginta Ozoliņa
Nacionālā veselības dienesta
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājas vietniece
 

Lasīt vairāk...

VID sniedz atbalstu vēl plašākam COVID-19 krīzes skarto uzņēmumu lokam

06.04.2020, 12:02

 

Lai Valsts ieņēmumu dienests (VID) varētu nodrošināt dīkstāves pabalstu darbiniekiem un nodokļu samaksas atlikšanu vai sadalīšanu termiņos vēl plašākam krīzes skarto darba devēju lokam, ir papildināti 2020. gada 26. marta Ministru kabineta noteikumi Nr. 165 “Noteikumi par Covid-19 izraisītās krīzes skartiem darba devējiem, kuri kvalificējas dīkstāves pabalstam un nokavēto nodokļu maksājumu samaksas sadalei termiņos vai atlikšanai uz laiku līdz trim gadiem”. Grozījumi ļauj sniegt atbalstu arī jaunākiem uzņēmumiem, kā arī palielina pieļaujamo nodokļu parāda apmēru.

 

Tā, sākot no šī gada 4. aprīļa, atbalstu var saņemt arī tie uzņēmumi, kas reģistrējušies pēc 2019. gada 1. marta. Krīzes skartajiem darba devējiem, kuri dibināti laika posmā no 2019.gada 1.marta līdz 2019.gada 31.decembrim, ieņēmumu no saimnieciskās darbības samazinājumu 2020 gada martā vai aprīlī aprēķina, salīdzinot ar vidējiem ieņēmumiem no saimnieciskas darbības par nostrādātajiem mēnešiem. Vecākiem uzņēmumiem šis samazinājums tiek aprēķināts attiecībā pret pērnā gada martu vai aprīli.

 

Tāpat palielināts pieļaujamais nodokļu parāda slieksnis - turpmāk uzņēmums varēs pieteikties nodokļu atbalsta pasākumiem arī tad, ja tam pieteikuma iesniegšanas dienā nodokļu parāds nebūs lielāks par 1000 eiro.

 

Noteikts arī tas, kā aprēķina pabalstu apmēru krīzes skarto darba devēju, kuru darbība nav ilgāka par 6 mēnešiem, darbiniekiem – ja darbinieks nav nostrādājis sešus mēnešus, viņa pabalsta apmērs tiek aprēķināts no vidējās bruto darba algas par nostrādātajiem mēnešiem pirms ārkārtas situācijas. Būtiski, ka joprojām nav paredzēts izmaksāt dīkstāves pabalstus darbiniekiem, kas pieņemti darbā pēc šī gada 1.marta.

 

Kā jau informējām iepriekš, dīkstāves pabalstus piešķir un izmaksā VID saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 165 “Noteikumi par Covid-19 izraisītās krīzes skartiem darba devējiem, kuri kvalificējas dīkstāves pabalstam un nokavēto nodokļu maksājumu samaksas sadalei termiņos vai atlikšanai uz laiku līdz trim gadiem”, kas ļauj šo atbalsta veidu saņemt krīzē smagāk cietušajiem uzņēmumiem neatkarīgi no to darbības nozares.

 

Kādi ir valdības noteiktie kritēriji dīkstāves pabalstu izmaksai?

 

Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 165 dīkstāves pabalstam ir tiesīgi pieteikties krīzes skartie darba devēji un nodokļu maksātāji, kuru ieņēmumi no saimnieciskās darbības 2020. gada martā vai aprīlī, salīdzinot ar 2019. gada attiecīgo mēnesi, Covid-19 izplatības dēļ ir samazinājušies vismaz par 30 %.

 

Tādu pašu atbalstu var saņemt arī tie darba devēji un nodokļu maksātāji, kuru ieņēmumu kritums ir bijis par 20 %, tomēr tad šo darba devēju un nodokļu maksātāju darbības rādītājiem par 2019. gadu jāatbilst vismaz vienam no trim kritērijiem: uzņēmuma eksporta apjoms ir bijis 10 % no kopējā apgrozījuma vai vismaz 500 000 eiro apmērā, vidējā bruto darba samaksa uzņēmumā ir bijusi vismaz 800 eiro vai, gadam beidzoties, uzņēmuma ieguldījumi pamatlīdzekļos ir bijuši vismaz 500 000 eiro.

 

Krīzes skartajiem darba devējiem, kuri dibināti laika posmā no 2019.gada 1.marta līdz 2019.gada 31.decembrim, ieņēmumu no saimnieciskās darbības samazinājumu aprēķina, attiecinot to pret vidējiem ieņēmumiem no saimnieciskas darbības par nostrādātajiem mēnešiem.

 

Kā uzņēmums var pieteikties dīkstāves pabalstam saviem darbiniekiem?

 

Lai pieteiktos dīkstāves pabalstam, darba devējs iesniedz pieteikumu VID Elektroniskās deklarēšanās sistēmā, aizpildot tam īpaši izveidoto veidlapu. Iesniegums par laikposmu no šī gada 14. marta līdz 31. martam jāiesniedz līdz 25. aprīlim, un turpmāk – līdz katra nākamā mēneša 25. datumam.

 

VID to izskata piecu darba dienu laikā un, ja uzņēmums atbilst visiem MK noteikumos Nr. 165  minētajiem kritērijiem, piecu darba dienu laikā pārskaita dīkstāves pabalstu uz darba devēja iesniegumā norādīto darbinieku kontiem kredītiestādēs vai pie maksājumu pakalpojumu sniedzējiem Latvijā.

 

VID Elektroniskajā deklarēšanas sistēmā par dīkstāves pabalstu izmaksu informē darba devēju, savukārt darba devējs – savus darbiniekus.

 

Darba devēju sarakstu, kuru darbinieki saņēmuši dīkstāves pabalstu, VID publicē savā tīmekļa vietnē. Savukārt, par personām, kurām piešķirts dīkstāves pabalsts, VID turpmāk informēs Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūru un sociālos dienestus. Tas nepieciešams, lai novērstu situāciju, ka vienai un tai pašai personai tiek piešķirts gan dīkstāves pabalsts, gan pašvaldības pabalsts krīzes situācijā.

 

Kāds ir dīkstāves pabalsts un cik ilgi to maksās? 

 

Dīkstāves pabalsts tiek izmaksāts 75 % apmērā no mēneša vidējās bruto darba samaksas par pēdējo 6 mēnešu periodu pirms ārkārtas situācijas vai atbilstoši par darbinieka faktiski deklarētajiem datiem iepriekšējos sešos mēnešos, bet ne vairāk kā 700 euro apmērā par kalendāra mēnesi.

 

Ja darbinieks nodarbināts pie vairākiem darba devējiem, dīkstāves pabalstu piešķir, ņemot vērā, pie kura krīzes skartās nozares darba devēja darbiniekam ir iesniegta  nodokļu grāmatiņa. Ja tā nav iesniegta nevienam darba devējam, dīkstāves pabalstu izmaksā, ņemot vērā, kurš darba devējs pirmais iesniedzis iesniegumu.

 

Ar dīkstāves pabalstu paredzēts kompensēt neizmaksātās darba algas, sākot ar šī gada 14. martu un līdz 14. maijam, bet ne ilgāk kā ir spēkā Ministru kabineta lēmums par ārkārtējo situāciju.

 

Dīkstāves pabalsts netiek aplikts ar iedzīvotāju ienākuma nodokli un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.

 

Dīkstāves pabalsta izmaksa tiek pārtraukta, ja tā saņemšanas laikā darba devējs palielina strādājošo skaitu, salīdzinot ar dīkstāves sākumu.

 

Kādi ir valdības noteiktie kritēriji dīkstāves pabalsta atteikumam?  

 

Izvērtējot saņemtos uzņēmumu iesniegumus par dīkstāves pabalsta izmaksu, VID ir stingri jāvadās pēc kritērijiem, kas noteikti MK noteikumos Nr. 165. Valdība ir lēmusi, ka atbalsta pasākumus varēs saņemt tie nodokļu maksātāji, kuri līdz šim ir bijušu godprātīgi un atbildīgi saistību izpildē pret valsti. Arī dīkstāves pabalstus saviem darbiniekiem varēs saņemt tikai tie uzņēmumi, kuri līdz šim ir bijuši atbildīgi un godprātīgi darba devēji, tādēļ MK noteikumos ir noteikta virkne kritēriju, kad VID nevar piešķirt dīkstāves pabalstus.

 

VID nevar piešķirt dīkstāves pabalstu, piemēram, šādos gadījumos:

 

  • ja krīzes skartajam darba devējam uz pieteikuma iesniegšanas brīdi nodokļu parāds ir lielāks nekā 1000 euro un tam nav piešķirts samaksas termiņa pagarinājums vai nav noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu;
  • ja darba devējam iepriekšējo triju gadu laikā un iesnieguma izvērtēšanas brīdī nodokļu revīzijas (audita) vai datu atbilstības rezultātā ir noteiktas valsts budžetā papildus iemaksājamās summas vai samazināts nepamatoti palielinātā no valsts budžeta atmaksājamā nodokļa apmērs;
  • ja darba devējs vai tā valdes loceklis iepriekšējā gadā un iesnieguma izvērtēšanas brīdī ir sodīts par pārkāpumu, kas attiecas uz darba devēja nodokļu saistībām, pārkāpumiem muitas jomā, vai par darba tiesisko attiecību regulējošo normatīvo aktu pārkāpumu, izņemot gadījumu, ja par atsevišķu pārkāpumu ir piemērots brīdinājums vai naudas sods, kas nepārsniedz 151 eiro, un gada laikā sodu kopsumma nepārsniedz 500 eiro;
  • ja darba devējam lēmuma pieņemšanas dienā ir aktuāls maksātnespējas process u.c.

 

Visi kritēriji, kad VID nevar piešķirt uzņēmumam dīkstāves pabalstu, ir noteikti MK noteikumu Nr. 165 “Noteikumi par Covid-19 krīzē skartiem uzņēmumiem, kuri kvalificējas dīkstāves pabalstam un nokavēto nodokļu maksājumu samaksas sadalei termiņos vai atlikšanai uz laiku līdz trim gadiem” 12.punktā.

 

Aktuālā informācija par atbalsta pasākumiem nodokļu jomā saistībā ar COVID-19 izraisītajām grūtībām un iespēju tiem pieteikties pieejama VID tīmekļvietnē sadaļā “COVID-19”, kā arī Finanšu ministrijas tīmekļvietnē www.fm.gov.lv sadaļā “COVID-19”.

 

Jautājumu un neskaidrību gadījumā uzņēmēji var zvanīt uz īpaši šim nolūkam izveidoto VID atbalsta tālruni COVID-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem 67120020, kā arī uzdot savus jautājumus rakstiski VID Elektroniskajā deklarēšanas sistēmā (EDS) sadaļā “Sarakste ar VID”. 

 

Informāciju sagatavoja:

VID Sabiedrisko attiecību daļa

Lasīt vairāk...

Pagastu teritoriālajās pārvaldēs daudzdzīvokļu māju vecākiem tiek izsniegts dezinfekcijas līdzeklis dzīvojamo māju koplietošanas telpu virsmu dezinfekcijai

06.04.2020, 11:57

 

Ņemot vērā Latvijā izsludināto ārkārtējo situāciju un ievērojot Slimību profilakses un kontroles centra ieteikumus telpu tīrīšanai, lai mazinātu Covid-19 infekcijas izplatīšanās riskus, Riebiņu novada dome aicina daudzdzīvokļu māju vecākos vērsties pagastu teritoriālajās pārvaldēs, lai saņemtu dezinfekcijas līdzekļi, kas paredzēts dzīvojamo māju koplietošanas telpu virsmu dezinfekcijai.

 

Riebiņu novada dome bezmaksas izsniedz dezinfekcijas līdzekli daudzdzīvokļu dzīvojamo māju apsaimniekotājiem – māju vecākiem. Dezinfekcijas līdzekli var saņemt pagastu teritoriālajās pārvaldēs, iepriekš sazinoties telefoniski ar pagasta teritoriālās pārvaldes vadītāju.

 

Riebiņu pagasta teritoriālā pārvalde

65324641

Rušonas pagasta teritoriālā pārvalde

65326103

Galēnu pagasta teritoriālā pārvalde

65329003

Stabulnieku pagasta teritoriālā pārvalde

65326500

Silajāņu pagasta teritoriālā pārvalde

65326838

Sīļukalna pagasta teritoriālā pārvalde

65326002

 

Ar dezinfekcijas līdzekli (nodrošina pašvaldība) un lupatiņu (nodrošina pats apsaimniekotājs) paredzēts apstrādāt daudzdzīvokļu dzīvojamo māju kāpņu telpu ieejas durvju rokturus, kāpņu margas, pastkastītes, palodzes, kā arī pagrabtelpu ieejas durvju rokturus.

 

Riebiņu novada dome aicina arī pašiem daudzdzīvokļu māju iedzīvotājiem ievērot piesardzības pasākumus!

Lasīt vairāk...

“Mājas. Ziepes. Divi metri.” – SPKC uzsāk sabiedrības informēšanas kampaņu par svarīgākajiem COVID-19 profilakses principiem

03.04.2020, 13:14

 

Slimību profilakses un kontroles centrs uzsāk sabiedrības informēšanas kampaņu, lai informētu iedzīvotājus par COVID-19 vīrusa profilaksi un piesardzības principiem, lai izvairītos no infekcijas izplatīšanās.

 

COVID-19 infekciju izraisošais koronavīruss izplatās, tieši kontaktējoties ar inficētu personu, ar sīkiem pilieniem, kas rodas inficētajai personai runājot, šķaudot vai klepojot vai netieša kontakta ceļā, pieskaroties virsmām un priekšmetiem, kas piesārņoti ar elpceļu izdalījumiem. Tādēļ vadošo speciālistu ieteiktie galvenie piesardzības pasākumi ir:

1.      Palikt mājās, ja tas ir iespējams, strādāt attālināti un atturēties no publisku vietu apmeklēšanas vispār vai darīt to tikai ārkārtējas nepieciešamības gadījumā;

2.      Mazgāt rokas ar ziepēm un darīt to bieži, rūpīgi, vismaz 20 sekunžu ilgumā. Īpaši svarīgi ir rokas mazgāt, atgriežoties mājās pēc sabiedrisku vietu apmeklēšanas, pēc šķaudīšanas un klepošanas, pēc kontakta ar slimniekiem vai viņu apkārtējo vidi, pēc tualetes apmeklēšanas, pirms ēšanas un citos gadījumos;

3.      Divu metru distanci no citiem cilvēkiem jeb sociālo distancēšanos ievērot vienmēr tajos gadījumos, kad tomēr nākas doties ārpus mājas.

 

Šo vienkāršo piesardzības paņēmienu ievērošana un paradumu maiņa ir būtisks solis, lai ierobežotu COVID-19 vīrusa izplatību!

 

Kampaņā ietvaros ieplānota informatīvo reklāmas materiālu izvietošana radio, TV, portālos, sociālajos tīklos un izvietot vides reklāmās

 

Uzziņai:

 

Jaunajai koronavīrusa izraisītajai slimībai COVID-19 ir raksturīgas elpceļu slimību pazīmes (paaugstināta temperatūra, klepus, iekaisusi rīkle  un apgrūtināta elpošana). Šīs pazīmes parasti ir vieglas un sākas pakāpeniski. Daži cilvēki inficējas, bet viņiem nerodas nekādas slimības pazīmes. Lielākā daļa cilvēku (apmēram 80%) no slimības atveseļojas bez īpašas ārstēšanas. Apmēram 1 no 6 cilvēkiem, kuri inficējas ar COVID-19, slimības gaita ir smaga, kas izpaužas ar smagiem elpošanas traucējumiem un drudzi. Gados vecākiem cilvēkiem un tiem, kam ir tādas veselības problēmas kā paaugstināts asinsspiediens, sirdsdarbības traucējumi vai cukura diabēts, ir paaugstināts risks smagai slimības norisei.  

 

SPKC nodrošina iespēju iedzīvotājiem saņemt atbildes uz interesējošajiem jautājumiem par jaunā koronavīrusa izraisīto slimību COVID-19. Zvanot uz telefona numuru 67387661, SPKC speciālisti sniedz iedzīvotājiem atbildes uz jautājumiem, kas saistīti ar COVID-19, karantīnu, pašizolāciju, kā arī norāda, kur var meklēt vairāk informācijas par interesējošo tēmu.

 

 

Ilze Arāja, Komunikācijas nodaļas vadītāja

Slimību profilakses un kontroles centrs.

Lasīt vairāk...

VID izmaksās dīkstāves pabalstu COVID-19 krīzes skartajām pašnodarbinātajām personām

03.04.2020, 13:06

 

Turpinot sniegt atbalstu uzņēmumiem un iedzīvotājiem saistībā ar COVID-19 krīzes izraisītajām ekonomiskajām sekām, šī gada 31. martā ir pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr. 179 „ Noteikumi par dīkstāves pabalstu pašnodarbinātām personām, kuras skārusi Covid-19 izplatība”, kas paredz dīkstāves pabalsta izmaksu arī pašnodarbinātajām personām dīkstāvē.  

 

Arī pašnodarbinātajām personām dīkstāves pabalstus piešķir un izmaksā Valsts ieņēmumu dienests (VID) saskaņā ar minētajiem Ministru kabineta noteikumiem, kas ļauj novērst pilnīgu ienākumu un iztikas līdzekļu zaudējumu.

 

Kādi ir valdības noteiktie kritēriji dīkstāves pabalstu izmaksai?

 

Saskaņā ar MK noteikumiem dīkstāves pabalstam var pieteikties tādas fiziskas personas, kas reģistrējušās VID kā saimnieciskās darbības veicēji un ir veikušas valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (VSAOI) kā pašnodarbinātās personas vai autoratlīdzības saņēmēji. Dīkstāves pabalstam var pieteikties arī pašnodarbinātie mikrouzņēmumu nodokļa maksātāji. Abos gadījumos ir būtiski, ka pēc 2020.gada 14.marta šīs personas dīkstāves periodā nav guvušas ienākumus no saimnieciskās darbības.

 

Kā var pieteikties dīkstāves pabalsta saņemšanai?

 

Lai pieteiktos dīkstāves pabalstam, pašnodarbinātā persona iesniedz noteiktas formas pamatotu iesniegumu VID Elektroniskās deklarēšanās sistēmā (EDS). Par laika posmu no 2020.gada 14.marta līdz 31.martam iesniegums jāiesniedz līdz 2020.gada 25.aprīlim; turpmāk - līdz nākamā mēneša 25.datumam.

 

Pašnodarbinātajai personai iesniegumā jānorāda vārds, uzvārds, nodokļa maksātāja reģistrācijas numurs, Latvijā atvērts bankas konts un dīkstāves periods, kā arī pamatojums par dīkstāves iestāšanos krīzes ietekmē radīto apstākļu dēļ. Iesniegumā arī jāapliecina, ka norādītajā periodā nav gūti ienākumi no saimnieciskās darbības, un ka pašnodarbinātā persona nav darba nespējas periodā.

 

Pašnodarbināto personu sarakstu, kuras saņēmušas dīkstāves pabalstu, VID publicē savā tīmekļvietnē sadaļā “COVID-19”.  

 

Kāds ir dīkstāves pabalsts pašnodarbinātajiem un cik ilgi to maksās? 

 

Dīkstāves pabalsta apmērs mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem ir 50% apmērā no pēdējo divu noslēgto ceturkšņu (2019. gada otrais pusgads) vidējiem ieņēmumiem no saimnieciskās darbības, bet ne vairāk kā 700 eiro mēnesī.

 

Savukārt vispārējā nodokļu režīma maksātājiem un autoratlīdzību saņēmējiem – 75% apmērā no pēdējo divu noslēgto ceturkšņu (2019. gada otrais pusgads) ienākumiem pēc VSAOI nomaksas, bet ne vairāk kā 700 eiro mēnesī.

 

Dīkstāves pabalsta apmēru aprēķina VID pēc pašnodarbinātās personas VID deklarētajiem datiem.

 

VID dīkstāves pabalstu piešķir un izmaksā atbilstoši iesniegumā norādītajam dīkstāves periodam uz iesniegumā norādīto pašnodarbinātās personas kontu piecu darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas.

 

Dīkstāves pabalsts pašnodarbinātām personām var tikt piešķirts par laika posmu no 2020.gada 14.marta līdz 14.maijam, bet ne ilgāk kā ir spēkā Ministru kabineta lēmums par ārkārtējo situāciju.

 

Dīkstāves pabalsts netiek aplikts ar iedzīvotāju ienākuma nodokli un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.

 

Dīkstāves pabalsta izmaksa tiek pārtraukta, ja pašnodarbinātā persona dīkstāves pabalsta izmaksas laikā pārtrauc dīkstāvi un gūst ienākumus no saimnieciskās darbības.

 

Kādi ir valdības noteiktie kritēriji dīkstāves pabalsta atteikumam?  

 

Izvērtējot saņemtos iesniegumus par pašnodarbināto dīkstāves pabalsta izmaksu, VID ir stingri jāvadās pēc kritērijiem, kas noteikti MK noteikumos Nr. 179. Valdība ir lēmusi, ka atbalsta pasākumus varēs saņemt tie nodokļu maksātāji, kuri līdz šim ir bijušu godprātīgi un atbildīgi saistību izpildē pret valsti. Arī dīkstāves pabalstus varēs saņemt tikai tās pašnodarbinātās personas, kas ir veikušas VSAOI kā pašnodarbinātās personas vai autoratlīdzības saņēmēji, vai maksājuši mikrouzņēmuma nodokli, tādēļ MK noteikumos ir noteikta virkne kritēriju, kad VID nevar piešķirt dīkstāves pabalstus.

 

VID nevar piešķirt dīkstāves pabalstu, piemēram, ja vidējie VSAOI maksājumi mēnesī 2019. gada otrajā pusgadā ir bijuši mazāk nekā 20 eiro; ja pašnodarbinātā persona vienlaikus ir arī darba ņēmējs, un pamata darba vietā ir saņēmusi vairāk kā minimālo algu vai ir darba ņēmējs uzņēmumā, kas neatrodas dīkstāvē; ja pašnodarbinātajai personai ir nodokļu parādi virs 1000 euro vai maksātnespējas process u.c. gadījumos. Tāpat šie noteikumi neattiecas uz personām, kas uzņēmējdarbību veic kā patentmaksas maksātāji. 

 

Kritēriji, kad VID nevar piešķirt pašnodarbinātā dīkstāves pabalstu, ir noteikti MK noteikumos Nr. 179 „Noteikumi par dīkstāves pabalstu pašnodarbinātām personām, kuras skārusi Covid-19 izplatība”.

 

Aktuālā informācija par atbalsta pasākumiem nodokļu jomā saistībā ar COVID-19 izraisītajām grūtībām un iespēju tiem pieteikties pieejama VID tīmekļvietnē sadaļā “COVID-19”, kā arī Finanšu ministrijas tīmekļvietnē www.fm.gov.lv sadaļā “COVID-19”.

Jautājumu un neskaidrību gadījumā uzņēmēji var zvanīt uz īpaši šim nolūkam izveidoto VID atbalsta tālruni COVID-19 krīzes skartajiem nodokļu maksātājiem 67120020, kā arī uzdot savus jautājumus rakstiski VID Elektroniskajā deklarēšanas sistēmā (EDS) sadaļā “Sarakste ar VID”. 

 

Informāciju sagatavoja:

VID Sabiedrisko attiecību daļa

Tālr. 67122668, 67122670     

Talejas iela 1, Rīga, LV-1978

Lasīt vairāk...

Informācija par brīvprātīgo palīdzības kustību

03.04.2020, 13:01

 

Marta izskaņā Latvijā norisinājās virtuālais hakatons HackForce, kura mērķis bija meklēt risinājumus koronavīrusa krīzes radītajiem izaicinājumiem. Starp uzvarētājiem ir arī kustība #paliecmājās - brīvprātīgo tīkls, kas bez maksas palīdz ar pārtikas un citu preču piegādi tiem, kas ir riska grupā, vai atrodas mājās karantīnā, kā arī palīdz ar suņu izvešanu pastaigās un miskastes iznešanu. Saņemt #paliecmājās palīdzību var jebkurš, zvanot pa tālruni 25661991 vai apmeklējot mājas lapu https://paliec-majas.lv/

 

 

Situācijā, kad epidēmija skars novadus, iedzīvotājiem ir jābūt plaši pieejamai informācijai par to, kur vērsties nestandarta situācijās. Paliec-majas.lv jau sadarbojas ar Latvijas Samariešu apvienību, attīsta korporatīvos piedāvājumus dažādām grupām, tai skaitā cilvēkiem, kas krīzes rezultātā palikuši bez ienākumiem, bet nav ieguvuši noteiktos atbalsta statusus.

 

Par kustību #paliecmājās:

#paliecmājās ir valsts, pašvaldību un Latvijas uzņēmumu atbalstīts projekts, kas darbojas sabiedrības labā, tāpēc preču piegāde ir bez maksas, un par samaksu par precēm individuāli jāvienojas ar brīvprātīgo, kas sniedz palīdzību. #paliecmājās projekts tika ierindots starp pieciem labākajiem HackForce hakatonā, saņemot atbalstu no Latvijas investīciju un attīstības aģentūras, Ekonomikas ministrijas un uzņēmumiem Latvijas Mobilais telefons, Swedbank, Ubiquity, TechHub Riga, Microsoft un Ogilvy. Partneri: Sonido zvanu centrs, Latvijas Samariešu apvienība, Paēdušai Latvijai un Mobilly. https://paliec-majas.lv/

Lasīt vairāk...

Nodot COVID-19 analīzes var arī Rēzeknē, Dubultos, Jelgavā un Alūksnē

02.04.2020, 12:48

 

Nacionālais veselības dienests (NVD) informē, ka no šīs nedēlas Rēzeknē, Dubultos, Jelgavā un Alūksnē darbu sākuši COVID -19 analīžu nodošanas punkti, kur, pēc iepriekšēja pieraksta un ierodoties ar privāto automašīnu, pacienti var veikt valsts apmaksātas analīzes.

 

Šobrīd pēc iepriekšēja pieraksta valsts apmaksātas COVID – 19 analīzes šobrīd var nodot Rīgā, Rēzeknē, Dubultos, Jelgavā, Alūksnē, Cēsīs, Madonā, Tukumā, Talsos, Valmierā, Jēkabpilī, Daugavpilī, Liepājā, Kuldīgā un Ventspilī.

 

Visu analīžu nodošanas punktus iespējams aplūkot interaktīvajā kartē http://j.mp/2xb6vtY , kas pieejama NVD mājas lapā www.vmnvd.gov.lv.

 

Svarīgi - uz analīžu nodošanas punktiem drīkst ierasties tikai ar savu automašīnu un tikai iepriekš piezvanot un pierakstoties. Bez pieraksta, ar kājām, sabiedrisko transportu vai taksometru ierasties aizliegts!

 

Valsts apmaksātas analīzes šajos punktos tiek nodrošinātas:

  • Iedzīvotājiem, kuriem pēc atgriešanās no ārvalstīm 14 dienu laikā parādās akūtas elpceļu infekcijas simptomi: paaugstināta ķermeņa temperatūra, klepus un elpas trūkums bez cita izskaidrojuma iemesla;
  • Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) noteiktajām Covid-19 slimnieka kontaktpersonām, kuras ir mājas karantīnā un kurām pēc kontakta ar slimnieku 14 dienu laikā parādās akūtas elpceļu infekcijas simptomi: drudzis, klepus un elpas trūkums bez cita izskaidrojuma iemesla (izņemot tuviniekus, kuri dzīvo kopā ar slimnieku).
  • Ar darba devēja starpniecību noteiktu profesiju pārstāvjiem, kuriem parādās akūtas elpceļu saslimšanas simptomi (darba devējs informāciju iesniegs Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam (NMPD) - pacientu aprūpē iesaistītiem ārstniecības iestāžu darbiniekiem; farmaceitiem un farmaceitu asistentiem; operatīvo dienestu darbiniekiem – policistiem, ugunsdzēsējiem, robežsargiem, muitas darbiniekiem u.c.; sociālās aprūpes iestāžu un patversmju personālam;

 

Lai pieteiktos valsts apmaksātu analīžu veikšanu, iedzīvotājiem jāzvana pa tālruni 8303. Tālruņa darba laiks ir katru dienu plkst. 9:00-18:00. Tā darbību nodrošina NMPD. Tālruņa operatori reģistrēs pacientus un nodos informāciju SIA “Centrālā laboratorija”, kas sazināsies ar pacientiem un informēs par analīžu veikšanas vietu un laiku. Otra iespēja pieteikties valsts apmaksātu analīžu veikšanai ir, zvanot uz E.Gulbja laboratoriju pa tālruni 67801112, kas zvanus pieņem katru dienu no plkst. 8.00 līdz 20.00 un nodrošina analīžu nodošanu Rīgā, Daugavpilī, Liepājā, Ventspilī un Kuldīgā.

 

Turpmāk iedzīvotāji, kuri sākot ar 26.martu nodevuši analīzes COVID-19 infekcijas noteikšanai un to rezultāts būs negatīvs, informāciju 2 dienu laikā saņems un varēs apskatīt E-veselības portālā, savukārt, pozitīva rezultāta gadījumā joprojām darbosies iepriekšējā kārtība, kad iedzīvotājiem zvana SPKC speciālists.

 

Lai aplūkotu saņemto paziņojumu, interneta pārlūkprogrammā jāatver adrese www.eveseliba.gov.lv, jāizvēlas “Pieslēgties” un “Iedzīvotājs”. Pēc tam jāautorizējas izvēloties kādu no drošas piekļuves līdzekļiem: internetbankas piekļuves datiem, elektronisko parakstu vai personas apliecību (eID). Analīžu rezultātu paziņojums būs apskatāms izvēlnē „Pastkastīte”.

 

Gadījumā, ja iedzīvotājam nav iespējas pieslēgties E-veselības portālam, tad, lai saņemtu informācju par rezultātu, aicinām zvanīt uz NVD bezmaksas klientu apkalpošanas tālruni 8000 1234 (darba laiks: no pirmdienas līdz ceturtdienai no plkst. 8.30 līdz 17.00, bet piektdienās no plkst. 8.30 līdz 15.00.).

 

Valsts apmaksātas COVID-19 analīzes neveic:

  • iedzīvotājiem bez saslimšanas simptomiem un tiem, kuri pēdējo 14 dienu laikā nav bijuši ārzemēs vai nav bijuši ciešā kontaktā ar SPKC apstiprinātu Covid-19 slimnieku;
  • COVID-19 slimnieku tuviniekiem, kuri dzīvo ar slimnieku vienā mājsaimniecībā un kuriem parādās vieglas akūtas elpceļu infekcijas slimību pazīmes;
  • personām, kuras atgriezušās no ārvalstīm un kurām 14 dienu laikā pēc atgriešanās Latvijā parādījušās vieglas akūtas elpošanas ceļu pazīmes un kuras nevar doties uz testēšanas punktu ar savu transportu. Izņemot gadījumus, ja izmeklējumu būs nozīmējis ģimenes ārsts.

 

Svarīgi ir uzsvērt, ka COVID-19 ir vīrusa infekcija, kurai nav specifiskas ārstēšanas un to ārstē kā jebkuru vīrusu infekciju, pamatojoties uz pacienta klīnisko stāvokli, tāpēc visos gadījumos nav nepieciešams laboratoriski apstiprināt COVID-19 infekciju.

 

Vienlaikus šiem cilvēkiem, parādoties viegliem saslimšanas simptomiem, ir jāsazinās ar savu ģimenes ārstu, kurš informāciju nodos SPKC epidemioloģiskās izpētes veikšanai (citu kontaktpersonu noteikšanai)

 

Ja ir aizdomas par COVID-19, bet laboratoriskā izmeklēšana nav veikta (14 dienu laikā pirms slimības pazīmju parādīšanās cilvēks ir bijis ārzemēs vai ir COVID-19 slimnieka kontaktpersona (dzīvo vienā mājsaimniecībā)):

  • neveicot analīzes, klīniski nosaka, ka persona ir saslimusi ar COVID-19;
  • personai telefoniski ir jāsazinās ar savu ģimenes ārstu, sniedzot pēc iespējas precīzāku informāciju par savu veselības stāvokli un jāpilda ārsta norādījumi;
  • ģimenes ārsts izsniedz darbnespējas lapu, ja tas ir nepieciešams, un personai ir obligāts pienākums ievērot mājas karantīnu;
  • cilvēkam ir aizliegts pamest dzīvesvietu un jāizvairās no kontakta ar citiem cilvēkiem;
  • viņam ir jābūt pieejamam saziņai ar savu ģimenes ārstu un jāievēro ārsta noteiktā terapija un režīms;
  • jebkuru zāļu lietošana jāsaskaņo ar ģimenes ārstu, lai mazinātu iespējamo blakusparādību un komplikāciju risku;
  • veselības stāvokļa pēkšņas pasliktināšanās gadījumā jāsazinās ar ģimenes ārstu vai, ja veselības stāvoklis ir kritisks, jāzvana Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam pa tālruni 113;
  • ikdienas gaitās, pārtraucot izolāciju mājās, persona var atgriezties tikai ar ārsta atļauju, pēc kontroles izmeklējumu veikšanas. Pacients tiek uzskatīts par veselu pēc klīnisko simptomu izzušanas un ja divi atkārtoti testēšanas rezultāti uz COVID-19 ir negatīvi (izmeklējumam piesaka ģimenes ārsts).

 

Tā kā cilvēka tuvinieki būs bijuši ciešā kontaktā ar klīniski apstiprinātu COVID-19 pacientu, tad arī viņiem būs jāievēro karantīna mājās. Pēc ģimenes ārsta sniegtās informācijas, SPKC izvērtēs, vai ir nepieciešams uzsākt epidemioloģisko izmeklēšanu.

 

Ja personai veselības stāvoklis strauji pasliktinās, tad jāzvana uz NMPD pa tālruni 113. Uz  ārkārtas tālruni jāzvana arī tajos gadījumos, kad COVID -19 slimības simptomi ir smagi (ļoti augsta temperatūra, elpas trūkums). Šādā situācijā visā Latvijā uz izsaukumiem dodas NMPD brigāde, kas nepieciešamības gadījumā pacientu nogādā slimnīcā.

 

Informāciju sagatavoja:
Sintija Gulbe
Nacionālā veselības dienesta
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
 

Lasīt vairāk...

Lauksaimniecībā trūkst darbinieku – saimniecības aicina darbā!

01.04.2020, 10:47

 

Ārkārtējās situācijas laikā, kad saslimšanas Covid-19 izplatības ierobežošanas pasākumu dēļ daļa cilvēku uz laiku ir zaudējusi darbu, Zemkopības ministrija aicina izmantot iespēju rast darbu lauku saimniecībās un uzņēmumos. Daļa Latvijas lauku saimniecību izjūt darba spēka trūkumu un piedāvā gan pastāvīgu, gan sezonas darbu dažādās lauksaimniecības nozarēs.

 

Zemkopības ministrs Kaspars Gerhards: “Šis ir sarežģītu izaicinājumu laiks vairākām nozarēm kā Latvijā, tā arī visā pasaulē. Jauna vai pagaidu darba rašana ir viens no aktuālajiem jautājumiem, kas šobrīd satrauc Latvijas iedzīvotājus un uzņēmējus. Tādēļ ir svarīgi ņemt vērā, ka lauksaimniecības nozarē arī šobrīd ir plašas iespējas rast darbu dažādās saimniecībās un uzņēmumos. Tā ir ne vien iespēja nozarē, kas nodrošina Latvijas iedzīvotājus ar nepārtrauktu pārtikas pieejamību, rast pagaidu darbu, bet jo vairāk pat iespēja saskatīt un sasaistīt savas turpmākās darba gaitas ar lauksaimniecības nozari, ražojot jau izsenis iecienītus produktus, kā arī radīt arvien jaunas un inovatīvas pārtikas preces.

 

Darba meklētāji vakancēm darbam lauku saimniecībās var pieteikties attālināti Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) CV un vakanču portālā. Šobrīd NVA ir reģistrēts ap 700 aktuālo brīvo darba vietu lauksaimniecības jomā. Tāpat arī darba devēji, meklējot darbiniekus, ir aicināti vakances savās lauku saimniecībās vai uzņēmumos pieteikt NVA CV un vakanču portālā.

 

Vairākās lauksaimniecības nozarēs uzņēmēji saskaras ar regulāru darba spēka trūkumu. Piemēram, darbinieki ir ļoti gaidīti dārzkopībā un augļkopībā gan tagad – lauksaimnieciskās ražošanas sezonas sākumā, gan arī ražas novākšanas laikā vasarā un rudenī. Darbinieku trūkuma dēļ nereti dārzkopībā un augļkopībā uz lauka nenovākta paliek daļa no izaudzētā. 2020. gada lauku daru sezonā saskaņā ar aplēsēm dārzkopības un augļkopības nozares varētu piedāvāt darbu līdz pat 2000 strādājošo. Lauku saimniecības darbiniekus gaida ar lielu atsaucību.

Lasīt vairāk...

72-90 no 1823 jaunumiem

1 2 3 4 5 6

...

102